Manuele therapie

• benauwdheid
  • acute spit

Manuele therapie

Als je klachten hebt aan je wervelkolom of andere gewrichten, dan kan manuele therapie een oplossing voor je zijn. Na de behandeling kun je vaak meteen weer beter bewegen.

Manuele therapie is bedoeld voor mensen met klachten aan de wervelkolom en de gewrichten in armen en benen. Deze klachten ontstaan wanneer gewrichten niet goed werken. Vaak is een kortere of langere overbelasting van het gewricht de oorzaak van de klacht. Bewegen wordt dan moeilijk en pijnlijk. Denk aan nek- en schouderklachten of lage rugklachten. Spieren kunnen verkrampen en de pijn kan uitstralen naar andere delen van het lichaam. Met behulp van manuele therapie wordt de stoornis van de gewrichten verminderd of verholpen. Door de lichaamsdelen rond het gewricht op een specifieke manier te bewegen kan de beweeglijkheid van de gewrichten snel worden vergroot. De effecten zijn vaak direct merkbaar, je ervaart een toename in de bewegingsvrijheid en vaak een afname van pijn.

Op dit moment heeft de praktijk een vacature voor een Manueel therapeut en kunnen we je geen manueel therapie behandeling bieden. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Gijs Bezemer op info@gijsfysiotherapie.nl of 023 – 524 56 88.

Behandelmogelijkheden en therapieën die we kunnen inzetten:

• Manipulatie lumbale wervelkolom (onderrug)
  • Manipulatie thoracale wervelkolom (rug en ribben)
  • Stabiliserende oefeningen nek
  • Dry needling
  • Triggerpoint behandeling
  • Mobilisatie gewrichten
  • Gewrichten beweeglijker maken en daarna oefentherapie met fysiotherapeut
  • Intra-articulair bewegen: technieken om heup te behandelen